Ακυρώσεις Κρατήσεων σε Ξενοδοχεία λόγω Covid-19

Η πολιτική που αφορά τις ακυρώσεις διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο που έχει κάνει την κράτηση ο επισκέπτης. Αν μιλάμε για ηλεκτρονικές κρατήσεις, δηλάδη κρατήσεις μέσω των online συστημάτων όπως Booking.com, Expedia, Airbnb, τότε θα πρέπει να ακολουθηθεί η πολιτική της εκάστοτε πλατφόρμας-εταιρείας.

 

Σε γενικές γραμμές, οι περισσότερες πλατφόρμες έχουν κυρήξει την κατάσταση Ανωτέρας Βίας / Έκτακτης Ανάγκης. Ο λόγος είναι αυτονόητος, υπάρχουν επίσημες ταξιδιωτικές οδηγίες που είτε απαγορεύουν τους επισκέπτες να ταξιδέψουν είτε τα καταλύματα βάσει κυβερνητικής απόφασης θα πρέπει να παραμείνουν κλειστά (στην Ελλάδα έως 30/04).

 

Ως αποτέλεσμα, όλες αυτές οι κρατήσεις θα πρέπει να ακυρωθούν χωρίς να επιβληθούν ακυρωτικά ή τυχόν προπληρωμές θα πρέπει να επιστραφούν. Θα πρέπει όμως να είμαστε πολυ προσεκτικοί διότι οι πολιτικές Ανωτέρας Βίας ισχύουν μόνο για ακυρώσεις που έγιναν μετά την ανακοίνωση των σχετικών ταξιδιωτικών περιορισμών και για όσο διάστημα αυτοί διαρκέσουν.

 

Για παράδειγμα, κρατήσεις που αφορούν διαμονές από Μάιο και μετά και εφ’όσον στην χώρα μας δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια επίσημη ανακοίνωση που να απαγορεύει τις μετακινήσεις ή να επιβάλλει το κλείσιμο των ξενοδοχείων, εαν κάποιος επισκέπτης επιθυμεί να ακυρώσει θα πρέπει να επιβαρυνθεί με τα ανάλογα ακυρωτικά σύμφωνα πάντα με την πολιτική του κάθε καταλύματος στην εκάστοτε πλατφόρμα.

 

Για το υπόλοιπο εύρος των κρατήσεων που έχουν γίνει απ’ευθείας με το κατάλυμα και όχι μέσω κάποιας πλατφόρμας ισχύουν οι νόμιμοι κανονισμοί περί ακυρώσεων για τους οποίους θα πρέπει να είναι ενήμερος ο κάθε ξενοδόχος –αυτό αφορά τις μεμονωμένες κρατήσεις.

 

Για κρατήσεις γκρουπ, ισχύει η ακυρωτική πολιτική που έχει συμφωνηθεί με το εκάστοτε τουριστικό γραφείο. Όλα αυτά βέβαια παύουν να ισχύουν στις περιπτώσεις που έχουμε κατάσταση Ανωτέρας Βίας όπου θα πρέπει να γίνει επιστροφή χρημάτων στον επισκέπτη ή στο τουριστικό γραφείο ή στην καλύτερη περίπτωση να αλλαχθούν οι ημερομηνιες της διαμονής.

 

Εν κατακλείδι, καταλήγουμε ότι στην περίπτωση ακυρώσεων λόγω Covid-19 ισχύει η κατάσταση Ανωτέρας Βίας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, είτε οι κρατήσεις προέρχονται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες είτε έχουν πραγματοποιηθεί απ’ευθείας με το κατάλυμα  και αφορούν διαμονές μέχρι και 30/04 -όπου θα πρέπει να παραμείνουν βάσει υπουργικής απόφασης όλα τα καταλύματα κλειστά- εφ’όσον ο επισκέπτης δεν επιθυμεί την αλλαγή των ημερομηνιών, δεν θα πρέπει να υπάρξουν ακυρωτικά.

 

To Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (www.grhotels.gr) εχει δημοσιεύσει μία ομάδα 15 ερωταπαντήσεων, οι οποίες θα απαντήσουν πολλά από τα ερωτήματα σας, τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε επιλέγοντας (κλικ) ΕΔΩ.

Be the first to comment

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Πως επιλέγω φωτογράφο

Πως θα επιλέξετε φωτογράφο

Leave review
Ένας από τους ποιο συνηθισμένους προβληματισμούς όσων θέλουν να βρούνε ένα ...
Read More
Φωτογράφιση καταστήματος

Φωτογράφιση Καταστήματος Αθλητικών

Leave review
Inteo text mpala
Read More

ΔΗΜΟΦΗΛΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ενας οδηγός επιβίωσης για τους Ξενοδόχους & τους Επιχειρηματίες του Τουρισμού.

Ενας οδηγός επιβίωσης για τους Ξενοδόχους & τους Επιχειρηματίες του Τουρισμού.

Leave review
Όλοι ποντάρουν στο ελληνικό καλοκαίρι και τον ήλιο που θα «εξαφανίσουν τον ...
Read More
Voucher 18μηνης διάρκειας για ξενοδόχους

Voucher 18μηνης διάρκειας για ξενοδόχους

Leave review
Σε ρύθμιση με την οποία δίνεται στις τουριστικές επιχειρήσεις η δυνατότητα ...
Read More
Πως επιλέγω φωτογράφο

Πως θα επιλέξετε φωτογράφο

Leave review
Ένας από τους ποιο συνηθισμένους προβληματισμούς όσων θέλουν να βρούνε ένα ...
Read More