Πως θα επιλέξετε φωτογράφο

Ένας από τους ποιο συνηθισμένους προβληματισμούς όσων θέλουν να βρούνε ένα φωτογράφο για να πραγματοποιήσει τη φωτογράφιση πους τους ενδιαφέρει, έχει να κάνει με τα κριτήρια που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για τη τελική επιλογή του.


Η έρευνα συνήθως γίνεται με αναζήτηση στο Google αλλά και με  πιθανές συστάσεις από γνωστούς, φίλους, συνεργάτες κ.λπ. 


Με την ολοκλήρωση της ενέργειας αυτής το πιθανότερο είναι να έχετε καταλείψει σε ένα αριθμό φωτογράφων με τους οποίους θα έρθετε σε επικοινωνία είτε στέλνοντας ένα email ή με τηλεφωνική επικοινωνία. Αν επιλέξτε να μιλήσετε μαζί του στο τηλ. σαν επόμενο βήμα επικοινωνίας χρησιμοποιήστε το email.


Tα βασικά κριτήρια για τη τελική σας απόφαση είναι:


  1. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ
  2. Η ΕΞΙΔΕΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ
  3. Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΕ .RAW
  4. H EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 
  5. Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ

Ας δούμε αναλυτικά κάθε ένα από τα παραπάνω κριτήρια:


1. Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ


O φωτογράφος της επιλογής σας, πρέπει να έχει ιστοσελίδα όπου να παρουσιάζει θεματικές ενότητες φωτογραφήσεων που έχει πραγματοποιήσει ή κάποιες αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες.


Αν δεν έχει ιστοσελίδα είναι ένας βασικός λόγος να τον απορρίψετε μια και το λιγότερο δεν έχετε τη δυνατότητα να τον αξιολογήσετε.
Αν έχει παρουσίαση μόνο σε Κοινωνικά Δίκτυα, θα πρέπει να είστε πάλι επιφυλακτικός.


Μέσα από την ιστοσελίδα του θα έχετε τη δυνατότητα να αξιολογήσετε τη ποιότητα της δουλειάς του και να διαπιστώσετε αν το στυλ της φωτογράφισης του ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και προσδοκίες σας.
 
2. Η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ
Κάθε φωτογράφος εξειδικεύεται σε κάποιες κατηγορίες φωτογραφίσεων. Αυτές συνήθως τις αναφέρει στην ιστοσελίδα του με αντίστοιχη παρουσίαση σχετικών φωτογραφιών.
Αν το θέμα της φωτογράφισης που θέλετε να πραγματοποιήσετε δεν είναι ένα από αυτά που θα σας δηλώσει ο φωτογράφος, είναι ένας λόγος απόρριψης όσο καλή εντύπωση αν σας έκαναν οι φωτογραφίες του στην ιστοσελίδα του.


Για παράδειγμα, ένας φωτογράφος που εξειδικεύεται στις φωτογράφιση Κοινωνικών Εκδηλώσεων (Γάμους, Βαφτίσια) δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της φωτογράφιση ενός Ξενοδοχείου ή μίας Βίλας.


Ένας φωτογράφος «Γάμου» γνωρίζει πώς να διαχειριστεί το χρόνο του και να βρίσκεται στο τόπο και στο κατάλληλο για να αποτυπώσει με το καλύτερο τρόπο τις στιγμές της προετοιμασίας, της τελετής αλλά και της δεξίωσης που θα ακολουθήσει.


Αντίστοιχα ένας Φωτογράφος Ξενοδοχείων γνωρίζει τις ανάγκες που έχει το Ξενοδοχείο για να έχει τη καλύτερη δυνατή παρουσίαση στην ιστοσελίδα του αλλά και στα έντυπα του.


3. Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ


Τα κριτήρια επιλογήςς ενός Επαγγελματία Φωτογράφου δεν έχουν να κάνουν να κάνει μόνο με τις ικανότητες τους με τη δεξιότητα και τη καλλιτεχνική έκφραση του, αλλά με τον εξοπλισμό που διαθέτει.


Και αυτό γιατί κάθε κατηγορία φωτογράφισης έχει διαφορετικές απαιτήσεις όσο αφορά τη φωτογραφική μηχανή, τους φακούς κ.λ.π.
 
Σαν παράδειγμα, ένας Φωτογράφος Ξενοδοχείων πρέπει να έχει απαραίτητα ένα «υπερευγώνιο» φακό και τρίποδο, τα οποία δεν είναι απαραίτητα για στη φωτογράφιση ενός Γάμου.


Ζητώντας από το φωτογράφο να σας ενημερώσει (ση. Γραπτά με email, όχι προφορικά) για τον εξοπλισμό του, είναι σίγουρο ότι θα σας διαχειριστεί σαν πελάτη  με σοβαρότητα μια και το λιγότερο του δίνεται την ευκαιρία να σας παρουσιάσει την επένδυση που έχει κάνει.


Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να ζητήσετε από τους Φωτογράφους που έχετε επιλέξει στην αρχική σας έρευνα  να σας στείλουν τη περιγραφή του εξοπλισμού τους, το λιγότερο τη(-ις) Κάμερα(-ες) και τους φακούς του που έχουν και θα χρησιμοποιήσουν για τη φωτογράφιση σας.


Αν νομίζεται ότι το αίτημα σας υπερβολικό, σας ενημερώνω ότι η πληροφορία αυτή ζητείται πάντα σε άλλες χώρες και αποτελεί βασικό στοιχείο για την αξιολόγηση του φωτογράφου.


Σαν επιβεβαίωση του εξοπλισμού του που θα παρουσιάσει ο φωτογράφος, είναι οι πληροφορίες που υπάρχουν στο αρχεία των φωτογραφιών που έχει πραγματοποιήσει όπου υπάρχουν όλες οι πληροφορίες σχετικά με τη φωτογραφική μηχανή και το φακό που έχει χρησιμοποιήσει όχι μόνο ως προς τα Τεχνικά Χαρακτηριστικά του αλλά και ως προς το κατασκευαστή και το μοντέλο.


Πιθανότατα θα αναρωτηθείτε πως θα αξιολογήσετε εσείς τη λίστα με τον εξοπλισμό που θα σας στείλει μια και οι γνώσεις σχετικά με τη τεχνολογίας της φωτογραφίας είναι ανύπαρκτες ή περιορισμένες.


Σε αυτή τη περίπτωση μπορείτε νακάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο το(-α) μοντέλο(-α) που σας έχει δώσει, οπότε θα μπορείτε εύκολα να δείτε το χρόνο κατασκευής και την αξία αγορά.


Αν π.χ. η κάμερα του είναι αξίας μικρότερης 1.500 € και/ή ηλικία της μεγαλύτερη 4-6 χρόνων, είναι ένας σοβαρός λόγος να τον απορρίψετε.


Αν νοιώθετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε εσείς την αξιολόγηση, μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από το «περιβάλλον» σας. Στην εποχή μας και με την εξέλιξη των κινητών τηλεφώνων, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός «φωτογράφων» που παρακολουθούν την εξέλιξη της τεχνολογίας στη φωτογραφική αγορά.

4. AΡΧΕΙΑ .raw


Το πιθανότερο είναι ο όρος “.raw” να σας είναι άγνωστο και να αναγνωρίζεται μόνο το .jpg σαν μορφή αρχείου φωτογραφίας, αν και η δυνατότητα λήψης σε αρχείο .raw υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό στα κινητά τηλέφωνα.


Tα αρχεία .raw είναι ανεπεξέργαστα και προσφέρουν στο φωτογράφο να τα επεξεργαστεί σε εξειδικευμένο λογισμικό (π.χ. Photoshop) για να πετύχει τη μέγιστη ποιότητα. Επίσης έχει τη δυνατότητα να κάνει επεξεργασίες και διορθώσεις.
Αν λοιπόν ο υποψήφιος φωτογράφος σας δηλώσει ότι «φωτογραφίζει .raw» έχετε διασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό την υψηλή ποιότητα των φωτογραφιών που θα σας παραδώσει. Ταυτόχρονα θα ξέρετε ότι έχετε να κάνετε με ένα Επαγγελματία Φωτογράφο που γνωρίζει καλά όλα τα στάδια της φωτογράφισης, από τη λήψη μέχρι και την επεξεργασία.


5. Α.Φ.Μ.


Ακόμα και αν δεν θέλετε τιμολόγιο για την αμοιβή του Φωτογράφου, είναι καλό να του ζητήσετε αν έχει τη δυνατότητα να εκδώσει. Ο Φωτογράφος που έχει «βιβλία» και εκδίδει τιμολόγια είναι το λιγότερο «επαγγελματίας».

Η Οικονομική Κρίση της χώρας, έφερε όπως και σε όλα τα επαγγέλματα και στους φωτογράφους «αναδουλειές». Στη πριν από τη κρίση, αν απευθυνόσουν σε ένα φωτογράφο Γάμων να κάνει τη Φωτογράφιση του Ξενοδοχείου σας ή ενός διαμερίσματος (βλέπε Airbnb) θα σας έλεγε ότι δεν έχει χρόνο. Η κρίση ανάγκασε τους φωτογράφους να φωτογραφίζουν «τα πάντα».

Be the first to comment